[O1] Wibracje podczas przyśpieszania... ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jaroon
    Classic
    • 2012
    • 14

    [O1] Wibracje podczas przyśpieszania... ?

    Witojcie z wieczora!
  • patryk891
    Ambiente
    • 2010
    • 104
    • Octavia I (1U2)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

    #2
    [O1] Wibracje podczas przyśpieszania... ?

    Witam wszystkich kolegów.
    Wczoraj zauważyłem problem objawiający się wibracją na całym nadwoziu jak przyspieszam z niskich obrotów na 3 , 4 i 5 biegu odgłos jest jakbym wjechał na jakąś tarkę, najbardziej w zakresie obrotów 1500-2100 potem już cisza. Podkreślę że auto ma 213 kkm a dwumas i kompletne sprzęgło było wymieniane przy 160 kkm. A więc pytanie czy znowu sprzęgło nie domaga czy coś innego ?
    148 KM & 303 NM by MASTER'S TUNING

    Komentarz

    • pekool
      Rider
      • 2012
      • 321
      • Octavia I combi (1U5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      sprawdz przeguby wewnetrzne, ja tez tak mialem i do wymiany byl lewy przegub, po wymianie jak reka odjal
      pekool

      Komentarz

      • patryk891
        Ambiente
        • 2010
        • 104
        • Octavia I (1U2)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

        #4
        i jak wyglądał ten twój uszkodzony przegub miał jakies luzy ?
        148 KM & 303 NM by MASTER'S TUNING

        Komentarz

        • nielat
          Classic
          • 2013
          • 14

          #5
          ja u siebie też wymieniałem przeguby wew. na oko ciężko wybadać jakieś luzy, moje wydawały się być bez luzów a po wymianie problem z biciem kierownicy podczas przyspieszania znikł, ważna kwestia to jeszcze dobrze wyważone koła.

          I nie ma mowy o jakichkolwiek tanich zamiennikach :!:

          Komentarz

          • patryk891
            Ambiente
            • 2010
            • 104
            • Octavia I (1U2)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            problem w tym że tu nie ma bicia kierownicy tylko wibracje na całym nadwoziu tak jakbyś jechał po tarce lub chropowatej nawierzchni i wystepuje to tylko przy mocnym bucie od dołu czyli od 1500 rpm do ok 2100-2200 rpm na 3,4 i 5 biegu
            148 KM & 303 NM by MASTER'S TUNING

            Komentarz

            • nielat
              Classic
              • 2013
              • 14

              #7
              tak jak pisałem w moim przypadku przenosiło się na kierownice, myślę że do sprawdzenia masz tez chyba poduszki silnika

              Komentarz

              • pekool
                Rider
                • 2012
                • 321
                • Octavia I combi (1U5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                patryk891, podczas wymiany mechanik mowil ze nie bylo widac specjalnych luzow ale objawy, ktore masz wskazuja na przegub wewnetrzny, u mnie lewy byl wymieniany

                [ Dodano: Czw 20 Lis, 14 17:48 ]
                ja tez mialem takie objawy jak ty od 2 biegu i od niskich obrotow
                pekool

                Komentarz

                • michal_octavia
                  Ambiente
                  • 2011
                  • 236
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  ewentualnie masz przebicie na przewodach lub coś ze świecami, mi kiedyś na świecy pękła ceramika i po wymianie problem znikł
                  Mike

                  Komentarz

                  • przemik
                    RS
                    • 2012
                    • 1610

                    #10
                    Zamieszczone przez michal_octavia
                    ewentualnie masz przebicie na przewodach lub coś ze świecami, mi kiedyś na świecy pękła ceramika i po wymianie problem znikł
                    Hehe.... szkoda tylko ze on ma diesla :wink:

                    Patryk
                    Jak regulacja ciśnienia doładowania się zachowuje ?
                    Przemek
                    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                    80 B3 Limo 1.6 TD SB

                    Komentarz

                    • michal_octavia
                      Ambiente
                      • 2011
                      • 236
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      no fakt przeoczyłem to przed pisaniem
                      Mike

                      Komentarz

                      • patryk891
                        Ambiente
                        • 2010
                        • 104
                        • Octavia I (1U2)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                        #12
                        przemik, turbina wyczyszczona założona nowa grusza teraz jest wszystko wporządku zupełnie inna jazda... natomiast pojawił się nowy problem tak jak w temacie

                        [ Dodano: Pią 21 Lis, 14 09:04 ]
                        pekool, jakie koszty nowego przegubu i czas wymiany ?
                        148 KM & 303 NM by MASTER'S TUNING

                        Komentarz

                        • petras
                          Ambiente
                          • 2008
                          • 171
                          • Octavia I (1U2)
                          • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                          #13
                          patryk891, przegub w granicach 90-220zł i dobra rada wujka sama nie oszczędzaj na nim.
                          czas wymiany jakieś 1.5h - ale jak robiłem pierwszy raz to wymiana 2 przegubów i 2 uszczelniaczy półosi zajeła mi 9h

                          Komentarz

                          • 4tech
                            RS
                            • 2008
                            • 4199
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                            #14
                            patryk891, przerabiałem to u siebie i nadal u mnie trzęsie...

                            Opcja nr 1 - przeguby wewnętrzne - tania opcja, przerobiona w moim paździerzu;
                            Opcja nr 2 - przegięta delikatnie flansza skrzyni biegów z jednej strony - nie zrobiłem, bo za dużo roboty, ale identyczne objawy, powoduje "latanie" półosi :evil:

                            Oczywiście trzeba wyeliminować tematy typu: złe wyważenie kół/przygięte opony po złym leżakowaniu lub krzywa półoś czy coś w ten deseń :|

                            Przypomnij sobie najdokładniej jak możesz, kiedy usterka się pojawiła.
                            Czy aby nie przypadkiem po zmianie ogumienia z letnich na zimowe, lub uderzenie w krawężnik lub coś podobnego...
                            O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                            Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                            Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                            Komentarz

                            • patryk891
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 104
                              • Octavia I (1U2)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                              #15
                              rzecz w tym właśnie że problem się pojawił w środę jak zmieniłem koła na zimowe ale są wyważone i nigdy nie było takiego problemu, w miniony weekend byłem w dłuższej trasie skoda dostała ostro po dupie ale takich objawów nie było
                              148 KM & 303 NM by MASTER'S TUNING

                              Komentarz

                              • soberowy
                                Drive
                                • 2014
                                • 65
                                • Octavia I combi (1U5)
                                • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
                                • AZV 2.0 TDI 140 KM

                                #16
                                U mnie była ta sama sytuacja, wymieniłem oba przeguby wew. Koszt ok 90zł sztuka.

                                Obecnie drgania przy przyśpieszaniu ustąpiły ale mam jeszcze do wymiany poduszki bo szarpie i stuka przy gwałtownym puszczeniu i dodaniu gazu.

                                Komentarz

                                • 4tech
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 4199
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez patryk891
                                  problem się pojawił w środę jak zmieniłem koła na zimowe ale są wyważone
                                  Może i są wyważone, ale jak guma jest "krzywa" i bije, to żadne wyważenie niestety nie pomoże
                                  Z resztą, niestety bardzo często te wyważenia są tak do bani, że jedziesz do innego wulkanizatora na sprawdzenie, a tam okazuje się że 2 felgi są krzywe a poprzednik miał źle skalibrowaną maszynę i brakuje odważnika 40gr na jednym kole :shock:

                                  Właśnie taki scenariusz przerobiłem w zeszłym roku :roll: a wyważałem u zaufanego wulkanizatora, tylko mu się maszyna spiertoliła :diabelski_usmiech

                                  Oprócz tego, weź pod uwagę że jest sezon na wymianę opon i wiele wulkanizacji przeżywa "oblężenie" i wszystko robią na szybko...

                                  Załóż inne - pewne 100% koła (np pożycz od kogoś) i sprawdź czy nadal są te wibracje
                                  O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                  Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                  Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                  Komentarz

                                  • patryk891
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 104
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                    #18
                                    ale uważacie że koła moga być przyczyną wibracji tylko na 3,4 i 5 biegu bo na 1 i dwójce tego nie ma nawet od niskich obrotów depcząc gaz w podłogę a pojawia się na na wyższych biegach czyli przy większym przełożeniu a więc idzie duże obciążenie na układ napędowy..... ?
                                    148 KM & 303 NM by MASTER'S TUNING

                                    Komentarz

                                    • 4tech
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 4199
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                      #19
                                      Może być, bo na 2-ce jest jeszcze za mała prędkość :diabelski_usmiech
                                      O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                      Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                      Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                      Komentarz

                                      • yunior81
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 1657
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez patryk891
                                        przyczyną wibracji tylko na 3,4 i 5 biegu
                                        U mnie są wibracje od 1 do 5 w zakresie 1500- 2100. Opony zimowe nowe, felgi nowe - oryginalne.

                                        Komentarz

                                        • sebastian7905
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 3488
                                          • Volkswagen
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          #21
                                          a ja jednak celuję w przegłub najszybciej pada prawy ,drgania ustępują kiedy przestajesz przyspieszać ,lub kiedy auto osiągnie zadaną dla deptania w gaz prędkość ,prawda ?
                                          Sebastian
                                          Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie ,po pewnym czasie zauważasz ,ze świni się to podoba
                                          Jest Passat B7 Highline by sebastian7905
                                          Była Black ELEGANCE by sebastian7905
                                          Wczasy nad morzem - klik

                                          Komentarz

                                          • Arek
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 3143

                                            #22
                                            patryk891, mam to samo i też wymieniałem dwumas jakieś 30kkm temu. obstawiałem koła ale założyłem zimówki idealnie wyważone i proste a problem został.Osobiście też bym celował w przeguby wew ale odpuszczam temat. poczekam aż zacznie bardziej wariować :diabelski_usmiech
                                            -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                                            Komentarz

                                            • patryk891
                                              Ambiente
                                              • 2010
                                              • 104
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                              #23
                                              sebastian7905, drgania ustepuja po przekroczeniu obrotów czyli powyżej 2100-2200 a prędkość na każdym biegu jest inna a więc raczej chodzi tu o obciążenie idące np. na przeguby, przyspieszajac normalnie czyli na 1/2 lub na 3/4 wcisnietego gazu jest ok ale jak depcze sie w podloge z niskich obrotów to burczy (wibruje)
                                              148 KM & 303 NM by MASTER'S TUNING

                                              Komentarz

                                              • 4tech
                                                RS
                                                • 2008
                                                • 4199
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                #24
                                                Przegub wewnętrzny, półoś, piasta, poduszka silnika, nieraz również przegub zewnętrzny, jak i drążek kierowniczy prawy (chociaż zasadniczo nie ma nic wspólnego z przeniesieniem napędu) :evil:
                                                Możliwości trochę jest za dużo...

                                                Znajdź kanał a jeszcze lepiej podnośnik, sprawdź organoleptycznie, jaki luz jest na półośce (zazwyczaj również prawej) wzdłużny jak i poprzeczny.
                                                Dobrze by było również zostawić go na podnośniku odpalonego z zapiętym 2 lub 3 biegiem i wtedy poobserwować od spodu czy przypadkiem coś nie bije :roll:
                                                Zazwyczaj widoczne gołym okiem, choć na podnośniku inaczej się zawieszenie układa , bądź co bądź bez obciążenia.

                                                Łączę się z tobą w bulu, bo u siebie zmieniłem już przeguby zewnętrzne, później wewnętrzne, półosie, piasty i na koniec zostały mi już tylko flansze w skrzyni biegów, ale tego już mi się nie chciało robić.
                                                Czekam (już długo) aż mi się skrzynia wysra, to zmienię skrzynię albo samochód i tyle :diabelski_usmiech

                                                Opisałem hardkore, ale z własnego podwórka :lol:

                                                Ale, z drugiej strony, napisałeś:
                                                drgania ustepuja po przekroczeniu obrotów czyli powyżej 2100-2200 a prędkość na każdym biegu jest inna
                                                czyli to bicie jest takie samo na różnych biegach, no pewnie o różnej sile, ale powtarzalne... dobrze zrozumiałem?

                                                To by bardziej wskazywało, na coś, że tak powiem, przed skrzynią... a dwumas nie daje takich efektów :lol:
                                                Może któraś poduszka :?:
                                                O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                                Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                                Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                                Komentarz

                                                • sebastian7905
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 3488
                                                  • Volkswagen
                                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                  #25
                                                  patryk891, mi nie chodziło o prędkość konkretnie ,a o moment przyspieszania ,wiadomo że na każdym biegu jest inna ,ale na każdym biegu przyspieszasz przecież ,prawda . Spróbuj najpierw się rozpędzać i w momencie kiedy wyczujesz drgania odpuść gaz jeżeli nie będzie drgań to na 100% to przegłub wew. , to jest najczęstsza przyczyna takiego zachowania ,oczywiście kiedy jesteś pewien ,że z oponami jest OK . Właśnie wymieniłem przegłub wew. w Audi żony dokładnie takie same objawy ,ale po wymianie już ich nie ma
                                                  Sebastian
                                                  Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie ,po pewnym czasie zauważasz ,ze świni się to podoba
                                                  Jest Passat B7 Highline by sebastian7905
                                                  Była Black ELEGANCE by sebastian7905
                                                  Wczasy nad morzem - klik

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...